۱۳۹۶ شهریور ۲۱, سه‌شنبه

تحقیق و پژوهش-شناخت وطراحی انواع مخازن تحت فشار نفت و گاز-در ٨٠ صفحه-docx

طور کلی هر مخزنی که اختلاف فشار داخلی و خارجی آن برابر و یا بیشتر از ١٥ psi ( و کمتر از ٣٠٠٠ psi ) بوده , قطر داخلی آن از ٦ in بیشتر و دارای حجم ١٢٠ گالن باشد یک مخزن تحت فشار نامیده می شود و شامل مقررات مندرج در ASME SEC. VIII DIV.١ میگردد ( جهت کسب اطلاعات بیشتر به پاراگراف U-١ مراجعه شود ) .

در عین حال یادآور می شود که توجه به شرایط عملکردی و محیطی مخزن ( اعم از قرار گرفتن در سرویسهای خطرساز و یا آتش گیر ) میتواند در نحوه طراحی، ساخت ، آزمایشات و نهایتا کیفیت کاری مورد نیاز جهت تعیین عملکرد مخزن در سرویسهای خاص بهره برداری تاثیر به سزائی داشته باشد .

فشار و دمای کاری : فشار و دمایی است که مخزن تحت آنها به عملکرد عادی خود می پردازد .

فشار طراحی ( UG-٢١ ) : فشاری است که جهت تعیین حداقل ضخامت مجاز برای اجزاء مختلف مخزن تحت فشار در نظر گرفته می شود و معمولا ١٠% و یا ٣٠ psi ( هر کدام که بزرگتر باشد) بیشتر از فشار عملیاتی آن می بشد . چنانچه مخزن دارای ارتفاع قابل توجهی باشد ( بیشتر از ١٠ متر ) لازم است که فشار استاتیکی ناشی از وزن سیال نیز به رقم مزبور اشافه گردد . در مورد مخازنی که بطور معمول در شرایط خلاء کار می کنند و یا اینکه امکان خلاء برای آنها محتمل است باید طراحی با در نظر گرفتن پدیده خلاء کامل صورت پذیرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر